Ще на початку літа Полтавська філія Суспільної служби України розпочала серію навчань для вчителів під назвою “Цифрові освітні технології для дистанційного навчання”. Саме для цього тренерами та експертами з дистанційної освіти Полтавської філії Суспільної служби України було розроблено Програму для підвищення рівня цифрових компетенцій педагогів. Курс відвідали як вчителі Полтави так і педагоги з сільської місцевості.
Дистанційне навчання з одного боку, це досить серйозний виклик для всіх гравців освітнього поля. Це, звичайно, споживачі освітніх послуг: батьки, діти, а також вчителі, інститути післядипломної освіти, громадські організації, які займаються навчанням дорослих. Цей виклик потрібно було витримати гідно, оскільки всі опинилися в ситуації, де довгого часу на “розкачку”, розробку курсів не було.
Для багатьох шкіл організація віддалених занять виявилася викликом, з яким упоралися далеко не всі. Проте дистанційна освіта створює багато можливостей для залучення сучасних технологій та пошуку нових методів викладання, тож головне сьогодні, допомогти педагогам дізнатися про них, розібратися в методиках і новітніх підходах освіти онлайн, зробити її максимально ефективною в умовах, що склалися.
“Дистанційна освіта – це і справді можливість. Адже вона дала нам змогу подивитися, на що ми здатні, який потенціал маємо і наскільки сміливо готові змінюватись. З настанням карантину ми отримали змогу провести серйозну ревізію – методичних інструментів, тренерських та фасилітаторських навичок, нашої здатності трансформуватися і бути адаптивними”, – говорить тренерка з цифрової грамотності Тетяна Бондар
“Продумана до деталей організація навчального процесу: зручне місце і час, технічне оснащення. Професійні тренери. Доступний рівень подачі матеріалу. Висока актуальність. Гармонійне поєднання отриманих теоретичних знань з практичними навичками.На тренінговому курсі «Цифрові освітні технології для дистанційного навчання» я отримала навички роботи з різними онлайн платформами для проведення уроків дистанційно. Було багато практики, завдяки чому мені вдалося краще розібратися з такими платформами як Google Classroom, Class Dojo. Важливою була підтримка тренерів після проходження навчання з боку тренерів. Отримані знання я вже використовую на практиці. Я консультую вчителів Карлівських шкіл, бібліотекарів, як користуватися тими чи іншими інструментами з дистанційного навчання.” Ірина Цеба (Карлівка)
“Мені сподобалася програма курсу від Полтавської філії Суспільної Служби України. Ця програма вміщала в себе всі базові необхідні інструменти для того аби проводити більш якісно дистанційне навчання. На час проведення навчання від Полтавської філії Суспільної Служби України це були дуже необхідні знання. Курс допоміг мені краще підготуватися до нового навчального року. Я розібралася як працюють інструменти з дистанційної освіти, підібрала для себе платформи, які використовую зараз. Тренери надавали методичну підтримку і по закінченню курсу. Особливо мені сподобалося, як викладалася тема по роботі з візуалізацією у навчальному процесі. Дуже добре, що цей курс був офлайн і було багато практики». Тетяна Кочура (Сагайдак)
Проект «Підвищення якості дистанційного навчання в сільських школах через навчання цифровим компетентностям вчителів та підготовку тренерів» виконує Полтавська філія Суспільної служби України за підтримки Посольства Канади в Україні.