Суспільна Служба України

ПОЛТАВСЬКА ФІЛІЯ

Двадцятий ювілейний Мандрівний Docudays UA у Полтаві та області!

Наша організація в 2007 році доєдналась до проведення Мандрівного фестивалю і з того часу кожної осені полтавці мають змогу переглядати документальні фільми про права людини.

Фільми Мандрівного Docudays UA — це правдиве й важливе кіно про актуальні виклики сьогодення: перемогу правосуддя, екологічні проблеми, збереження культурної спадщини.

Центральна тема 20 Docudays UA — «Образ майбутнього» — це те, що нам варто уявляти і починати втілювати вже зараз.

Це розмова про справедливість — невідворотнє покарання винних у воєнних злочинах, документування свідчень їхніх жертв і руйнувань. Про те, як давати раду травмам, зберегти та донести до наступних поколінь пам’ять про загиблих на цій війні рідних і друзів.

Read More

Проект «Підтримка дітей та молоді в Полтаві в умовах війни»

В Україні вже 89 день війна. Кожен день збільшується кількість вбитих,  постраждалих, біженців. Полтава знаходиться недалеко від міст,  які піддаються бомбардуванням російських військ. Сім’ї, які пережили довге перебування в підвалах під обстрілами, в холоді, без повноцінного харчування зараз масово переміщаються звідти, щоб вберегти своїх дітей. Частина з них залишається в Полтаві. Вони потребують житла, харчування, лікування, психологічної підтримки.

Read More

Мистецький мурашник

Війна застала нашу організацію  зненацька. В один день всі плани, проекти, мрії стали неважливі. Як жити, що робити, виїжджати чи залишатися в Полтаві!? Тим часом міста неподалік Полтави зазнали шалених обстрілів і руйнувань. Цивільне населення швидко почало переїздити в більш безпечні міста. Тільки Полтава прийняла до себе близько 50 000 людей, серед яких величезна кількість дітей, які пережили обстріли, втрату рідного дому, переїзд в стресовій ситуації.

Read More

Проект «Підвищення цифрових компетенцій молоді»

Ціль  проекту – підтримка підлітків та молоді, які мають творчі здібності, хочуть отримати базові компетенції з медіаосвіти та розвиватися як блогери. Ми проводили для них навчання за програмою  Медіакурсу. Навчання проводили в  бібліотеках  в групах по 15 учасників. Всього було проведено 12 занять по -3 год. для чотирьох груп, всього 64 чол.

Курс медіаграмотності мав два блоки, які умовно можна розділити на перший «ціннісний»  і другий «практичний», хоча цей поділ умовний.

Під час першого блоку учасники/учасниці  розглянули та опрацювали наступні питання/теми:

Що таке медіаграмотність? Чому важливо бути медіаграмотним/ною в сучасному світі? Що таке медіа і як вони працюють? Визначали, як ми «споживаємо» медіа та з’ясовували, які типи медіа існують. Навчалися відрізняти факти від суджень та розпізнавати маніпуляційний контент.

Дізнавалися, як працюють алгоритми соціальних медіа та як можна опинитися в інформаційній бульбашці та бути ізольованим від різних думок і поглядів.

Read More

Мистецький мурашник

Аня викладачка англійської мови та акторка театру сучасного діалогу. Має досвід роботи з дітьми у різних творчіх сферах як акторка і як викладачка, з них вже 3 роки як викладачка англійської мови.

“Для мене все почалося в момент, коли я усвідомила, що можу самостійно вивчити мову, і коли відчула, наскільки мене надихає, що я можу навчити когось іншого.”

В Мурашничку Аня проводить заняття з англійської мови, показуючи, що вивчати мову може бути цікаво і весело, і при цьому ефективно.

Оксана Гордєєва

Оксана проводить заняття з інтуїтивноюї йоги.

«У практиці багато уваги приділяю стану тіла в цей момент часу та помічаю його потреби у русі тут і зараз. Відповідно до цих потреб і проводжу практику.» каже Оксана.

Техніки дихання, пранаями, з яких починається заняття, спрямовані на відновлення ментального та психологічного здоров’я, заспокоюють розум та повертають свідомість, прибирають тривожність.

Прості тілесні рухи, які практикуються на занятті, повертають почуття свого тіла, дають енергію, силу та гнучкість тілу.

Наприкінці заняття – декілька хвилин для розслаблення, для того, щоб глибще відчути тіло, та ті зміни, які в ньому трапились на протязі практики.

Розслаблений, умиротворений стан і відчуття себе повністю в тілі – це те, на що спрямована практика

Прекрасна фея тілесності Молодова Олена

Засновниця власної методики гармонізації тіла і розуму, яка поєднує в собі соматичний, когнітивний і спортивний підходи і має широкий спектр застосування. Проводить заняття з свідомої тілесності, альфагравіті та сучасних танців.

Основні напрямки: hip-hop, contemporary.

В рамках Мурашничка Олена проводить на локації HUMAN пространство роста сучасну руханку- для дітей 4 – 6 років та 7 – 14 років.

Діана Шайдаєва

Педагог дитячого музичного розвитку, музикантка, учасниця Театру Сучасного Діалогу.

За фахом – вчителька молодших класів, додаткову освіту здобувала у данському університеті UCC, вивчала скандинавську модель освіти, креативні методики викладання, музику і драму.

«Дуже захоплююся дітьми і будь-як намагаюся зберегти їхню безпосередність через любов, свободу, легкість та співтворчість на заняттях.

Це такий простір, де можна грати і розвиватися одночасно, досхочу танцювати, складати та співати піснень, дуркувати і обійматися)

Ми «вчимося відчувати» музику та досліджуємо її у найрізноманітніших формах:

  • через власний голос, працюючи з диханням, дикцією та вокалом
  • слухаючи навколишні звуки та звучання свого тіла
  • за допомогою ритмів bodypercussion
  • дізнаючись найцікавіше і найкорисніше з музичної грамоти
  • танцюючи та малюючи під класичні композиції
  • та навіть виконуючи фізичні експерименти зі звуком)»

В Мистецькому мурашнику Діана викладає музично-акторський розвиток.

Журналістка, поетка, акторка театру – Вероніка Завертайлова

Разом із Веронікою діти розвинуть свої інтелектуальні та творчі здібності, спостережливість, увагу та пам’ять, художній смак, просторове уявлення та естетичне сприйняття світу; покращать навички спілкування, самопрезентації та командної роботи; стануть більш сміливими, емпатичними та відкритими. Заняття з акторської майстерності проводяться у бібліотеці-філії номер 4.

Один із найулюбленіших моментів дітей переселенців – спільне чаювання зі смаколиками після занять, коли вони збираються усі разом зі своїми викладачами та батьками за одним столом.

«Дітям важливо спілкування», – в один голос говорять батьки.

– «Ми бачимо як їх настрій змінюється, як вони починають посміхатися, радіти, ставати активними, розкриваються їх здібності», – говорить мама однієї з дитини.

«Мурашник» розростається і поширюється в інтернет просторі. Команда створила телеграм канал https://t.me/murashnyk_tsd з відео уроками від викладачів, корисними матеріалами, аудіоказками тощо.

Якщо говорити мовою цифр, то з моменту запуску проєкту- з середини березня –  в Мистецькому мурашнику пройшло майже 400 занять, які відвідали понад тисячу дітей та підлітків. Викладачі помічають, що у них помітно знизився рівень тривожності. А персональну психологічну допомогу отримали понад 100 осіб.

Творча історія Мистецького мурашника триває. А почалася вона з фінансової підтримки від ІСАР Єднання в межах проєкту “Термінова підтримка ЄС для громадянського суспільства” за фінансової підтримки Європейського Союзу. Нас також підтримали Global Fund for Children (“GFC”) Глобальний фонд для дітей, Асоціація Енерготранспарентність, працівники офісу DVV International в Бонні, викладачі та студенти Університету Гамбурга Prof. Dr. Anke Grotlüschen Universität Hamburg.

Навчання цифровим компетентностям вчителів

Ще на початку літа Полтавська філія Суспільної служби України розпочала серію навчань для вчителів під назвою “Цифрові освітні технології для дистанційного навчання”. Саме для цього тренерами та експертами з дистанційної освіти Полтавської філії Суспільної служби України було розроблено Програму для підвищення рівня цифрових компетенцій педагогів. Курс відвідали як вчителі Полтави так і педагоги з сільської місцевості.

Дистанційне навчання з одного боку, це досить серйозний виклик для всіх гравців освітнього поля. Це, звичайно, споживачі освітніх послуг: батьки, діти, а також вчителі, інститути післядипломної освіти, громадські організації, які займаються навчанням дорослих. Цей виклик потрібно було витримати гідно, оскільки всі опинилися в ситуації, де довгого часу на “розкачку”, розробку курсів не було.

Для багатьох шкіл організація віддалених занять виявилася викликом, з яким упоралися далеко не всі. Проте дистанційна освіта створює багато можливостей для залучення сучасних технологій та пошуку нових методів викладання, тож головне сьогодні, допомогти педагогам дізнатися про них, розібратися в методиках і новітніх підходах освіти онлайн, зробити її максимально ефективною в умовах, що склалися.

“Дистанційна освіта – це і справді можливість. Адже вона дала нам змогу подивитися, на що ми здатні, який потенціал маємо і наскільки сміливо готові змінюватись. З настанням карантину ми отримали змогу провести серйозну ревізію – методичних інструментів, тренерських та фасилітаторських навичок, нашої здатності трансформуватися і бути адаптивними”, – говорить тренерка з цифрової грамотності Тетяна Бондар

“Продумана до деталей організація навчального процесу: зручне місце і час, технічне оснащення. Професійні тренери. Доступний рівень подачі матеріалу. Висока актуальність. Гармонійне поєднання отриманих теоретичних знань з практичними навичками.На тренінговому курсі «Цифрові освітні технології для дистанційного навчання» я отримала навички роботи з різними онлайн платформами для проведення уроків дистанційно. Було багато практики, завдяки чому мені вдалося краще розібратися з такими платформами як Google Classroom, Class Dojo. Важливою була підтримка тренерів після проходження навчання з боку тренерів. Отримані знання я вже використовую на практиці. Я консультую вчителів Карлівських шкіл, бібліотекарів, як користуватися тими чи іншими інструментами з дистанційного навчання.” Ірина Цеба (Карлівка)

“Мені сподобалася програма курсу від Полтавської філії Суспільної Служби України. Ця програма вміщала в себе всі базові необхідні інструменти для того аби проводити більш якісно дистанційне навчання. На час проведення навчання від Полтавської філії Суспільної Служби України це були дуже необхідні знання. Курс допоміг мені краще підготуватися до нового навчального року. Я розібралася як працюють інструменти з дистанційної освіти, підібрала для себе платформи, які використовую зараз. Тренери надавали методичну підтримку і по закінченню курсу. Особливо мені сподобалося, як викладалася тема по роботі з візуалізацією у навчальному процесі. Дуже добре, що цей курс був офлайн і було багато практики». Тетяна Кочура (Сагайдак)

Проект «Підвищення якості дистанційного навчання в сільських школах через навчання цифровим компетентностям вчителів та підготовку тренерів» виконує Полтавська філія Суспільної служби України за підтримки Посольства Канади в Україні.

Цифрові освітні технології для дистанційного навчання.

Цифрові освітні технології для дистанційного навчання. Полтавська філія Суспільної Служби України провела навчання для вчителів Полтавщини

Полтавська філія Суспільної Служби України провела навчання для вчителів Полтавщини

Цього року карантин змусив майже всі країни переглянути свої освітні стратегії, а українським вчителям, батькам та учням буквально за тиждень довелося перейти на дистанційний режим навчання. Для багатьох шкіл організація віддалених занять виявилася викликом, з яким упоралися далеко не всі. Проте дистанційна освіта створює багато можливостей для залучення сучасних технологій та пошуку нових методів викладання, тож головне сьогодні, допомогти педагогам дізнатися про них, розібратися в методиках і новітніх підходах освіти онлайн, зробити її максимально ефективною в умовах, що склалися. Саме для цього тренерами та експертами з дистанційної освіти Полтавської філії Суспільної служби України, відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та Стратегії реформування освіти Україні, було розроблено Програму для підвищення рівня цифрових компетенцій сільських шкільних педагогів «Цифрові освітні технології для дистанційного навчання».

Read More

Серія воркшопів «Магія соціальних мереж для протидії торгівлі людьми».

Серія воркшопів Магія соціальних мереж для протидії торгівлі людьми

Серія воркшопів “Магія соціальних мереж для протидії торгівлі людьми” як донести меседжі про небезпеку сучасного рабства через соціальні мережі людям.

Згідно зі звітом щодо торгівлі людьми, який видав Державний департамент США в Європі щоденно 27 людей потрапляє у рабство. Як ефективно використовувати соціальні мережі для просування суспільно важливих тем? Про це говорили зі студентами, вчителями, представниками поліції бібліотекарями, громадськими активістами на серії воркшопів “Магія соціальних мереж у протидії торгівлі людьми” у Лисичанську, Полтаві, Костянтинівці.

Read More

Завершився конкурс проекту «Творча молодь каже «Ні» сучасному рабству».

Конкурс відео «Творча молодь каже «Ні» сучасному рабству»

Завершився конкурс серед учасників проекту «Творча молодь каже «Ні» сучасному рабству».

Конкурс відбувався у три етапи: подання ідеї, визначення переможців конкурсу ідей, реалізація робіт переможців. Журі конкурсу оцінювало роботи за такими критеріями: оригінальність задуму: ступінь реалізації задуму, відповідність заданій тематиці, пізнавальна інформативність сюжету, якість втілення ідеї.

Read More

Школа «Твій голос проти торгівлі людьми» для творчої молоді.

Школа «Твій голос проти торгівлі людьми» для творчої молоді Донецької, Луганської та Полтавської області

Школа «Твій голос проти торгівлі людьми» для творчої молоді Донецької, Луганської та Полтавської області, таку назву має перший начальний тренінг у рамках проекту Полтавської філії Суспільної служби України «Творча молодь каже НІ сучасному рабству». Проект відбувається за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні, його метою є залучення творчого потенціалу молодих людей трьох областей до проведення просвітницьких заходів з протидія торгівлі людьми та створення соціально важливих відеороликів, їх поширення через різні канали комунікації, медіа.

Read More